יום רביעי, 30 בינואר 2013

סרום - מה, למה וכמה? חלק א'

אני יודעת, נעלמתי לכם. זה לא אתם זו אני...עברה (סליחה, עוברת) עליי תקופה לא קלה, אני מחפשת את עצמי קצת ולא בטוחה שמצאתי... אז הייתי פחות פה. מקווה שאצליח לעשות זאת יותר מעתה ואילך. 

היום רציתי לדבר איתכם על סרום.

מה זה, למה צריך ואיזה מתאים??



בזמנו, כששמעתי את המילה לראשונה, אמרו לי שזה תכשיר קוסמטי מרוכז מאוד, שתפקידו להכין את העור לקרם הלחות על מנת שזה ייספג טוב יותר.

רק מה, אם אני כותבת בלוג צריך לעשות את זה קצת יותר ברצינות, לא?

אז גיגלתי ברשת, וההגדרה הכי פשוטה וברורה (שזה מה שאני אוהבת) היתה:

סרום הינו תכשיר קוסמטי בסיסי וחיוני, המכיל ריכוז גבוה מאד של חומרים פעילים.
המושג סרום הינו מעולם הרפואה, שם הוא מתייחס לתמיסה מרוכזת המופקת מדם.
תפקיד הסרום בדם, לסייע בתהליכי הזנת תאי הגוף ולאפשר פינוי עודפי פסולת ועל ידי כך, מעבר תקין של מרכיבי דם אחרים לכל מערכות הגוף.




אז איזה סרום אני צריכה? איזה סרום אתם צריכים?

תלוי.


תלוי לאיזה גיל, תלוי לאיזה עור, תלוי לאיזו מטרה...

ישנם סרומים קלים יותר, כבדים יותר, מזינים, למראה זוהר... 


בתקופה האחרונה הגיעו אליי , חלקם לסקירה, מספר סרומים, או תכשירים שניתן לכנותם כאלה, ולכן החלטתי לעשות קצת סדר בבלגן.

רק הערה קטנה ממני לפני כן. חלק מהתכשירים הטיפוחיים בהם אני משתמשת מתיימרים לשפר את מצב העור לאורך זמן. אני אומרת מראש, קשה לי לומר אם אכן זה נעשה. אני מניחה כי עצם העובדה שהעור מטופל, גורמת לשיפור במראהו לאורך זמן; יחד עם זה, עם הגיל בא השכל, והפסקתי להאמין בנסים. קרם או סרום זה לא ניתוח פלסטי, ולכן אין , לדעתי כמובן, לצפות ממנו שיתן אפקט של ניתוח. אולי עוד אתבדה מתישהו אבל...בינתיים זו דעתי.

ועוד הערה : העור שלי היה פעם שמן, אפילו מאוד. היום הוא מעורב עד רגיל, בקיץ שמנוני יותר, בחורף פחות. זהו נתון שכדאי לקחת בחשבון כשקוראים את חוות דעתי על התכשירים.


ולסקירה:


ג'ניפיק - לנקום






הבטחת היצרן:
ג'ניפיק מסייע להמרצת ייצור החלבונים האחראים על מבנה העור.
מעניק לעור מראה קורן ומעדן את הקמטוטים.

הסרום מגיע בבקבוק עם טפטפת. אני ניסיתי אותו מתוך דוגמיות, חלקן בשפופרת וחלקן בבקבוקונים בצורת הבקבוק המלא, שניתנות לרוב בתוך חבילות שי כשקונים ממוצרי לנקום.

מירקם הסרום נוזלי - סמיך והוא בעל גוון לבנבן-שקפקף.

מחירים:
30 מ"ל – 447 ₪ 
50 מ"ל – 583 ₪

חווית השימוש:
סרום מצוין, נעים מאוד לעור. כמות קטנה מספיקה לכל עור הפנים, כך שהמוצר חסכוני יחסית. הסרום קליל , נספג מהר על העור ותוך כדקה כבר אפשר להניח קרם לחות . העור מרגיש רענן יותר ומוכן יותר.

האם יירכש שוב?
קשה לי להאמין. הסרום של לוריאל עושה את אותה עבודה באותה הצלחה, במחיר זול בהרבה. אם כי נעים מאוד להחזיק לנקום בשידת הטיפוח...:-)


וויזיונר - לנקום






הבטחת היצרן:
ויזיונר מכיל LR2412 מולקולה המסייעת למראה עור חלק יותר, מוצק יותר ואחיד יותר.
מפחית את מראה הקמטים, מכווץ נקבוביות ונותן גוון זוהר ואחיד לעור.

מחירים:
30 מ"ל – 457 ₪
50 מ"ל – 593 ₪

חווית השימוש:
סרום נחמד, אם הוא עושה את מה שהוא מתיימר? קשה לי לומר. בהחלט נעים להניח אותו לפני מייקאפ, לא ראיתי שינוי כלשהו בגוד הנקבוביות אבל כלית מירקם העור מרגיש נעים יותר.

האם יירכש שוב?
לא נראה לי. המחיר היקר + האופציות הרבות ממותגים זולים בהרבה ...


YOUTH CODE - LOREAL





הבטחת היצרן:
סרום פעיל לטיפול בקמטים ולמראה עור צעיר. בעל טכנולוגיית PRO-GEN אשר פותחה במיוחד לשיפור יכולת השיקום של עורך. טיפות ספורות מהסרום מעניקות לעורך כמות מדהימה של PRO-GEN.
הרגישי מיד את המגע הקטיפתי של עור רך ורווי בלחות. בתוך חודש, עורך ייראה זוהר וקורן יותר מתמיד. סימני העייפות על עורך יתפוגגו, העור ייהנה ממרקם חלק יותר וממראה צעיר יותר באופן ניכר לעין.
מחיר:

235 ש"ח ל-30 מ"ל, אבל במבצעים הרבה פחות - אני רכשתי לא מזמן ב-99 ש"ח.

חווית השימוש:הסרום מגיע בבקבוק עם טפטפת, "לחיצה" אחת מוציאה כמות המספיקה היטב לכל הפנים.
סרום זה הושווה בפוסטים רבים ברשת לג'ניפיק, הראשון בסקירות כאן, ולטעמי הם אכן דומים מאוד. אולי איני אנינת טעם מספיק, אבל אני אישית לא ממש הרגשתי הבדל ביניהם. שוב - נעים על העור, נספק היטב, נותן הרגשה טובה לקראת הלחות. בהחלט תחליף טוב לדעתי, וזול בהרבה...


האם יירכש שוב? 
בהחלט! אם אפשר למצוא אופציה לג'ניפיק במחיר שפוי בהרבה, למה לא?

פיטו סרום - סבוקאלם

                                                        (התמונה מכאן)


כשביקשתי מאשת הקשר שלי בסבוקאלם להתנסות בסרום, היא הציעה לי סרום אחר. מכיוון שניסיתי את זה שהציעה (אם כי מאוד מזמן, וייתכן שהיום הייתי אוהבת אותו יותר) , העדפתי לנסות את זה. אשת הקשר טענה שהסרום הזה מאוד פעיל, ובגלל היותי בעלת סבוריאה, היא חששה שאולי יהיה אגרסיבי מדי בשבילי, וביקשה שאשתמש בו לא יותר מפעמיים-שלוש בשבוע.

דבר היצרן:
פיטו סרום מעניק לעורך טיפול אינטנסיבי להאטת תהליך הזדקנות העור, למניעת קמטים ולשיפור המרקם של עורך. ההרכב הייחודי והעשיר של הפיטו סרום מעניק לך מראה בריא, חלק ומתוח ומותיר את העור שלך רך, גמיש ועם מגע נעים וקטיפתי!

הסרום מכיל חומרים פעילים ושמנים מובחרים, ויטמינים ותמציות צמחים, היעילים במיצוק העור, צמצום הקמטים והקמטוטים, שמירה על הלחות הדרושה בעור והגנה עליו מפני נזקי הסביבה.

מחיר:
199 ש"ח ל-30 מ"ל.

חווית השימוש:
הסרום מגיע בבקבוק זכוכית עם משאבה. היתרון - היגייני, יוצאת כמות אחידה וטובה של חומר. הבקבוק העשוי מזכוכית חלבית מאפשר לראות כמה נותר, דבר נוח מאוד.

הסרום התגלה כנעים ביותר, לא נרשמה שום בעיה עם הסבוריאה שלי (יש לציין שאני עכשיו בתקופה "שקטה" יחסית בגזרה הזו), ושוב - נספג בהחלט מהר וטוב, הותיר הרגשה רעננה והכין את העור טוב מאוד ללחות.

האם יירכש שוב?
בהחלט ייתכן שכן. סבוקאלם זו חברה שאני אוהבת מאוד את מוצריה, ומנסיון הם טובים מאוד לעור שלי.

סרום ליקופן למתיחה מיידית - ד"ר פישר





                                                     (התמונה מכאן)



סרום זה הגיע אליי להתנסות מהחברה.


הבטחת היצרן:
למתיחה מיידית של הקמטים באופן הנראה לעין
לעור רגיל - יבש
ליקופן • Dynalift • חומצה היאלורונית • Q10 • פוליאמיד • פוליסכרידים

• פועל למתיחה מיידית של הקמטים באופן הנראה לעין.
• פועל להפחתת העיגולים הכהים מתחת לעיניים.
• מסייע לטשטוש אופטי של קמטים וסימני הבעה.
• מסייע בשמירה על עור מוצק ואלסטי.

מחיר:
215 ש"ל-30 מ"ל.

חווית השימוש:
הסרום הזה הוא כמעט היחיד פה, שנתן הרגשה מעבר ללחות ונעימות על העור. סרום זה נתן הרגשה של מתיחה, לא יודעת כמה זה משפיע לטווח ארוך אבל, ברגע ששמים מרגישים מתיחה קטנה של העור. 
הבקבוק נמצא בבקבוק עם משאבה המוציאה כמות מעולה, לא פחות מדי ולא יותר מדי. ילד עם זה, החסרון מבחינתי הוא שהבקבוק אינו שקוף, וקשה לומר כמה נותר בו. אהבתי מאוד, למרות שעורי אינו יבש כלל.

האם יירכש שוב?
בהחלט!


סרום ליפאקטיב 10 - וישיי



                                                                            (התמונה מכאן)



דבר היצרן:
סרום חדשני, במרקם קטיפתי, לטיפול בקמטים עם אפקט מתיחה מתמשך.
העור נראה ומרגיש צעיר יותר באופן מיידי.לכל סוגי העור מותאם לעור רגיש.  
חווית השימוש:
בסרום זה התנסיתי מדוגמית קטנטנה שהגיעה אליי בתוך שקית. מאוד קשה לי לומר על סמך הפעמיים בהם ניסיתי אותו, אבל מהמעט שניסיתי הוא בהחלט מרגיש שהוא עושה משהו דומה לסרום של ד"ר פישר. בהחלט הייתי שמחה לנסותו לאורך זמן, אלא שכרגע תקציבי המוגבל מאוד אינו מאפשר...

כמובן שאם אתנסה בו שוב, אעדכן כאן.

מחיר:
369 ש"ח ל-30 מ"ל, ניתן למצוא במחיר נמוך יותר במבצעים. 




האם יירכש שוב?

לא יודעת. מרגיש לי טוב, אבל יקר...




ADVANCED NIGHT REPAIR - ESTEE LAUDER




                                                   (התמונה מכאן)

הבטחת היצרן:

  • סרום אנטי אייג'ינג אולטימטיבי מתקדם
  • פותח בעקבות מחקר DNA פורץ דרך העוזר לצמצום סימני הזדקנות העור הנראים לעין
  • מספק לחות אינטנסיבית לשמירה על עור לח
  • מנטרל השפעות מזיקות של רדיקלים חופשיים, גורמים חיצוניים, ולחץ נפשי
  • מתקן את נזקי העבר, מונע נזקים עתידיים
  • מותיר את העור חלק, גמיש ובעל מראה צעיר


בזמנו ניסיתי את הסרום הזה מבקבוקון (מאלה שמקבלים בחבילות שלהם) שקיבלתי במתנה מקורין המקסימה, ולאחר מכן הזדמן לי לרכוש אותו בגודל ענק - 50 מ"ל - ממישהי שלא השתמשה, במחיר זול במיוחד. זו הסיבה היחידה שבגללה אני משתמשת בו, היות ומחירו לצרכן גבוה מאוד.
הסרום דומה במירקם לג'ניפיק וללוריאל שהוזכרו לעיל, יחד עם זה הוא עשיר יותר במירקם (לא בדקתי איזה רכיב הוא מכיל שהשניים האחרים לא) ואכן מרגישים שהוא מתאים יותר ללילה, לפני הנחת קרם לילה.

מחיר:
30 מ"ל - 350 ש"ח 
50 מ"ל - 505 ש"ח

האם יירכש שוב?
נראה לכם שאני אסיים מתישהו בקבוק של 50 מ"ל? אם כן, לא נראה לי שארשה לעצמי תענוג יקר שכזה...למרות שהוא בהחלט תענוג.


הערה קטנטנה לסיום: בימים האחרונים הגיעו אליי סרומים נוספים לסקירה. מכיוון שהפוסט הזה ארוך דיו, החלטתי לעשות ממנו חלק א', וכשאתנסה בסרומים האחרים - אעשה חלק ב'. 


מקווה שאהבתם את הסקירה, ולא התעייפתם מלקרוא...

האם אתם משתמשים בסרום, ואם כן באיזה?
האם התנסיתם במוצרים שהזכרתי, ומה דעתכם עליהם?




נתראה בפוסט הבא, בקרוב מאוד...

19 תגובות:

  1. אני משתמשת כעת בסרום super aqua של guerlain ואני חייבת לומר שהינו מדהיייים. אחרי פעמיים שלוש כבר ראיתי שהפנים יותר חלקות , קמטוטי ההבעה כמעט ןאינם נראים( רק אני רואה אותם). הוא מאוד קליל מספיק 2 לחיצות לכל הפנים- בגלל שהינני גם סובלת מסבוריאה אז משתמשת בנוסף בקרם לחות , אבל הרבה פעמים הדבר אפילו לא נדרש. הבעיה זה רק המחיר

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שמצאת את האחד שלך. אם הוא יקר, לפחות את יודעת שעבורך הוא טוב...

      מחק
  2. נחמד לקרוא שוב בלוג שלך, רותי. מקווה שהתקופה הקשה תעבור מהר ככל האפשר, ושאת מתמודדת איתה בגבורה.
    גם אני בדיוק בתקופת שגעון סרומים. ניסיתי אחד של סבוקלם (משהו בשם essence, שבעיקר עושה נעים לעור שלי ל-5 דקות וזהו), ואחד של סטנדאל שהוא פשוט מצוין. אבל יקר (קניתי כמובן במבצע). מחכה לי הליקופן של ד"ר פישר, כך שעודדת אותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שעודדתי אותך...
      איזה זה הסטנדאל, ובמה מתבטאת השפעתו לדעתך?

      מחק
  3. סקירה טובה וממצה ! אני כרגע משתמשת ב Youth Code של לוריאל ומאוד נהנית ממנו. בג'ניפיק של לנקום השתמשתי מדוגמית שהיתה לי בעבר והוא והסרום של לוריאל אכן מזכירים אחד את השני מאוד. גם בסרומים של לנקום וויזיונר, סבוקאלם, ד"ר פישר,וישי כבר התנסתי (סבוקאלם ווישי בגודל מלא, ד"ר פישר ולנקום וויזיונר בדוגמיות ) ואהבתי את השימוש בארבעתם. קראתי השבוע סקירה של מור לגבי הסרום החדש של לוריאל רויטליפט לייזר, שמאוד בא לי לנסות אחרי שה- Youth Code יסתיים. סרום אצלי הוא מוצר בשימוש קבוע בשגרת הטיפוח היומיומית שלי ולעניות דעתי חוץ מהגנים הטובים שיש לי הסרום בהחלט עוזר לדחות את סימני הגיל מלהופיע ושכדאי שכל אשה מעל גיל 30+ תכניס לשגרת הטיפוח שלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לידיה, תודה! גם אותי מאוד מסקרן הלוריאל האמת. יש מצב שגם הוא ייבדק...;-)

      מחק
  4. הסטנדאל שלי הוא bio-confort serum וכל דרישתי ממנו: שאקום בבוקר עם פנים רעננות ומלוחחות היטב, אבל לא שומניות (בכל זאת יש לי עור שומני-מעורב). הוא עדין והיפואלרגני.

    השבמחק
  5. תודה על הפוסט , בדיוק קיבלתי במתנה את סרום הטיפוח של סבוקלם ותהיתי מה זה בכלל , תודה על ההבהרות והמידע :) - התחלתי להשתמש בו לפני כשבוע ואני מוצאת שהעור שלי ( עור שמן ומעט אדמומי עם נקבוביות ) נראה יותר טוב קצת , אולי זה גם בזכות השילוב של מוס ניקוי שלהם שגם קבלתי ... כמו שכתבת באמת קשה לשים את האצבע על מה משפר אבל העיקר שהעור נראה קצת פחות עייף ויותר חיוני ..... לא בטוחה שארכוש סרומים בעתיד כי גם האופציות הזולות יותר עדיין יקרות לכיסי אבל נראה לי שכשייגמר אתגעגע :) .. מחכה לחלק ב' וג' .

    השבמחק