יום שני, 4 ביוני 2012

TRUE OR FALSE

TRUE OR FALSE - איך יודעים? על מוצרי איפור מזויפים

בעקבות עליית הנושא בפייסבוק, החלטתי לכתוב מה שאני יודעת על עניין הזיופים של מוצרי קוסמטיקה ברשת.

מדי פעם יוצא לי לקבל מוצרי קוסמטיקה יד שניה (בעיקר מאק) ו/או מוצרים שנרכשים מאיביי או ממוכרים פרטיים אלה או אחרים. איך יודעים שזה מקורי, ומה זה בכלל משנה?

מאק (M.A.C) הינה חברה מקצועית למוצרי איפור, הידועה היטב בארץ ובעולם בזכות איכות מוצריה ובזכות מחירם הלא זול. בנוסף ידוע שבמאק לעולם אין מבצעי סוף עונה וכו'. המחיר הוא מה שכתוב על המדבקה וזהו זה  - בניגוד לרשתות הפארם למשל. אני נחשפתי למוצרי מאק לפני כמעט 3 שנים, כשנכנסתי - כמובן במקרה,  כמו כולם.... - לפורום איפור וציור גוף בתפוז, שם מאק היא חברה מאוד פופוליארית. ומאז כמו שאומרים - ONCE YOU GO MAC YOU CAN'T GO BACK...

מוצרי מאק וחברות אחרות זוכים לחיקויים רבים בעולם. המחשבה שהם יכולים לייצר מוצר בגרושים, בלי לעבור אישורים של משרדי הבריאות השונים ובדיקות למיניהן, ולמכור אותו כאילו הוא יוקרתי - קורצת כנראה לרבים, וכך ניתן למצוא ברחבי הרשת חיקויים אינספור למוצרי מאק - וגם לחברות רבות אחרות.


למה בכלל זה חשוב?

אז כמו שאמרתי - מוצרים של חברות בעלות שם - מאק, אסתי לאודר, לנקום, שאנל, קליניק, YSL ואחרות, כמו גם חברות עממיות יותר, כמו רבלון, ג'ייד, קרליין ופופה, עוברים שרשרת של בדיקות לפני שהן מקבלות אישורים ממשרדי הבריאות בעולם, תהליך שלוקח זמן ועולה כסף מן הסתם. אני אישית לא הייתי רוצה לשים על פניי או לקרב לעיני מוצר שלא עבר את התהליך הזה. בתהליך זה נבדקים החומרים המרכיבים את המוצרים, תגובות אפשריות לחומרים אלה וכו' (ולא, אני לא מתכוונת להיכנס פה לסוגיית הניסויים בבע"ח, הנושא נטחן מספיק...).

אם מציעים לי מוצר של אחת החברות , ומסתבר שהוא זיוף, משמעו בעיני ש:

1. הוא יוצר בתהליך שאינו מבוקר ואיני יכולה לדעת מה רכיביו. היות ואני אישית גם בעלת עור רגיש ביותר ונוטה לסבוריאה, אני מעדיפה לא לקחת על עצמי צ'אנסים.

2. מישהו עבד עליי - מכרו לי  מוצר זול בעלות של מוצר יקר.לא נעים בלשון המעטה.

יש גם מקרים בהם אנו מגלים "מציאות" ברשת - סט מברשות מאק "מקוריות 100%" במחיר 10$ ל-30 מברשות...אז כמו שאמרה פעם חמותי ז"ל, שהיתה פולניה בכל רמ"ח אבריה - אין מתנות חינם. מה שזול עולה יקר. 

עצתי היא:

1. להשתדל לקנות מאק רק בחנויות מאק, כנל מוצרי חברות אחרות בחנויות מוכרות לכם. יותר יקר אבל יותר בטוח.
2. אם אתם קונים באיביי, וודאו שאתם רוכשים רק ממוכרים בעלי פידבק חיובי גבוה, ושהמחיר סביר ולא זול עד כדי לעורר חשד.
3. אם אתם קונים ממישהו - תהיו בטוחים ממי. אני למשל פעילה בפורום בתפוז, שבצמוד אליו מתנהלת קומונה - לפעילים בפורום בלבד - בה ניתן למכור ולקנות מוצרי איפור וטיפוח שונים - ככה שאתם יודעים ממי קניתם. ובעיקר מה....
4. אם ספק מקונן בכם - כנסו לפורום בתפוז, העלו צילום של המוצר, פתוח, סגור, מלפנים, מאחור, צילום של  הכיתוב על העטיפה...ותשאלו. יש שם מספיק מומחים ומומחיות כדי שיגידו לכם, בין השאר מנהלת הפורום יעל שעבדה מספר שנים במאק ואני סומכת עליה בנושא זה בעיניים עצומות.

והנה מספר לינקים לפוסטים בנושא  מוצרי מאק מזויפים - אחד שניים ושלוש. ויש עוד רבים...

10 תגובות:

  1. תגידי, עם כל הרגישות העורית שציינת, לא מפריע לך להשתמש במוצרי איפור מיד שניה?

    סופי.

    השבמחק
  2. לי דווקא יש סט של מברשות שקיבלתי מתנה מחברה רשום עליו mac אך אני יודעת בוודאות שזה לא מקורי אבל המברשות טובות ועושות את העבודה אז  זה לא כל כך משנה לי. 

    השבמחק
  3. סופיל'ה, המפתח הוא להשתמש במברשות נקיות, ולנקותן באופן קבוע פעם בשבוע בערך. המוצרים שאני קונה יד שניה , אני קונה ממי שאני מכירה, ויודעת איך השמירה על הנקיון נעשית אצלן. מסקרה שנוסתה או איליינר טוש לא אקנה לעולם, ומוצרים אחרים ניתן לחטא בכוהל, עפרונות לחדד וכו'. צלליות וסמקים שזה מה שאני קונה בד"כ אין בעיה לחטא עם פד צמר גפן טבול בכוהל.

    השבמחק
  4. רחלי, אין שום בעיה אם את נהנית המברשות, רק ש:
    1. רוב הסכויים שהן פחות טובות ממברשות מאק אמיתיות
    2 . חברה שלך חשבה שהיא קונה מאק ו"עבדו עליה". יש לי בעיה עם דברים כאלה, איכשהו...

    השבמחק
  5. באופן כללי אני מעדיפה לשלם מחיר מלא ולדעת מה אני מקבלת כשזה נוגע למוצרי טיפוח. בבגדים למשל באמת שאין לי בעיה עם חיקויים.. לא רואה תווית על הגב כסמל סטטוס. אבל מוצרים שנכנסים לי לעור- כאן אין שאלה כלל.

    השבמחק
  6. מעין, ראשית ברוכה הבאה! שנית - מסכימה לגמרי, כמובן....

    השבמחק
  7. נגעת בנושא חשוב וכאוב ;)
    שקלתי להזמין כמה מוצרים של מאק מאיביי ובסוף החלטתי לא לקחת את הסיכון הזה. מילא זה שעבדו עלי בעיניים, רק המחשבה על החומרים שאפשר לדחוף למוצרים האלה מעבירה בי חלחלה. במקרה הכי טוב זה סתם יגרום לי לאלרגיה, במקרה הכי גרוע זה יכול להכיל רעלים.

    המסר הכי חשוב הוא באמת שאין דברים בחינם, ואם משהו נראה יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי, כנראה שזה באמת ככה

    השבמחק
  8. עיצוב חדש לבלוג? או שאני נרדמתי בשמירה?
    תתחדשי בכל מצב!

    השבמחק
  9. תודה עדידוש! לא חדש כבר...כיף שאת פה!

    השבמחק
  10. אחלה פוסט!
    צודקת בהחלט מוצר מקורי בלבד!
    אם מדובר בג'ינס זה לא משנה, אבל כשזה מוצר שנמצא על הפנים זה אחרת לגמרי. 

    השבמחק