יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

שלום כיתה א' - על הרכס

עוד פוסט אישי ונרגש בטירוף. תסלחו לי כן?

היום לילך שלי עלתה לכיתה א'. כיתה א' היא תמיד חדשה, והפעם יש עוד משהו חדש - בית  ספר חדש קם ביישובנו הפצפון,   בית ספר שאנחנו תקווה שיהיה בית ספר של חוויות, אהבה, קהילה ולמידה.יש לי כל כך הרבה דברים שרצים לי כרגע בראש אבל - הכי הכי - בא לי להעתיק פה את השיר שהמורה שלהם נעמה הקריאה כשישבנו יחד. 

הוא מבטא לדעתי באופן מקסים מה שאני מרגישה.




100 השפות של הילדים


אין מצב. המאה נמצאת שם/ לוריס מלגוצי(איטליה, 1942)

 (תרגום חופשי שלי מאנגלית)
הילד

הילד
עשוי ממאה שפות
לילד יש
מאה שפות,
מאה ידיים,
מאה מחשבות,
מאה אופני חשיבה,
משחק… מילים,
מאה – כן, תמיד מאה
דרכים להקשיב
להתפעם…  לאהוב
מאה חדוות חיים
בשביל לשיר… בשביל להבין
מאה עולמות
לגלות
מאה עולמות להמציא
מאה עולמות
לחלום
לילד יש מאה שפות
(ועוד מאה ועוד מאה נוספות)
אבל ה ם גוזלים תשעים ותשע…
בית הספר והתרבות הכללית (המבוגרים)
הם מפרידים בין הראש והגוף.
ה ם אומרים לילד:
תחשוב…בלי ידיים
תעשה …בלי לחשוב
תקשיב… אל תדבר
תבין …בלי הנאה
תאהב ותחגוג
…רק בחגים.
ה ם אומרים לילד:
לגלות את העולם
שכבר קיים
ומתוך המאה
גוזלים תשעים ותשע.
ה ם אומרים לילד:
עבודה ו – משחק,
מציאות ו – פנטזיה,
מדע ו – דמיון,
שמיים ו- ארץ,
סיבתיות ו – חלום,
הם דברים
שלא שייכים יחד.
ועל אף שהם אומרים לילד
שה- מאה לא קיימת…
הילד אומר
אין מצב… המאה שם…
הפואמה הזו מלווה אותי כסימניה בשולחן העבודה שלי,
לצערי, היא עדיין נכונה…
לכל ילד יש באמת מאה שפות…ומאה דרכים להגיע אליו,
מכל ילד יש מה ללמוד…
מכל ילד.


כאן)


            הילדה הנרגשת...





 


עבודה משותפת ראשונה של הכיתה



מאחלת לכל הילדים שהולכים היום לבית הספר - ובייחוד לכיתה א' - שנה נפלאה, מהנה, חוויתית ומעניינת!


                                                                        בהצלחה!

3 תגובות:

  1. רותי יקירה, תענוג לדעת שבעוד כמה בתי-ספר מלבד זה שאני עובדת בו דואגים לשמר לכל ילד/ה את מאה העולמות שלו, לטפח אותם ולהביאם לידי ביטוי.

    מאחלת לכם חזרה את שאחלת.
    אודליה לוגסי

    השבמחק
  2. מקסים השיר הזה, וכ"כ נכון....
    שיהיה בשמחה ותענוג לכל הילדים :)

    השבמחק
  3. שתהיה שנה מוצלחת! הרבה הצלחה וחוויות חיוביות לקטנטונת

    השבמחק