יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

סבוריאה - מה עושים???



אני סובלת מסבוריאה.

לפני כמה שנים, כשחיפשתי את גוון המייקאפ המושלם עבורי, הייתי בטוחה בגלל האדמומיות שלרוב מכסה את פניי, שאני עם תת גוון ורוד. אי לכך ניסיתי המוןןןןן מייקאפים בעלי תת גוון ורוד, ומשום מה תמיד הם נראו עליי כאילו שמתי מסיכה כתומה על הפרצוף.
עד שנסעתי לאיזשהו מיפגש עם מאפרת , והיא אמרה לי שלא בטוח שאני ורודה. היא אמרה שהיא מכירה הרבה נשים ילידות ברה"מ (כמוני, מה לעשות) אשר בגלל אדמומיות שיש להן, חושבות שיש להם עור פנים ורדרד. אלא שהוורדרדות נובעת מסבוריאה ואינה חלק מגוון העור. כמובן שעברתי למייקאפים על בסיס צהוב ומאז אני שמחה ומאושרת...

אבל אני סוטה מהנושא עוד לפני שהתחלתי לכתוב עליו. אני סובלת מסבוריאה.

כן, כבר אמרתי את זה אבל...אני באמת סובלת.





"סבוריאה היא מצב שבו יש יצירה והפרשה מוגברת של חומר שומני מבלוטות החלב של העור. שומניות היתר מתבטאת בעיקר באזורי העור שבהם יש ריכוז גבוה של חלב ובעיקר בצידי האף, בין הגבות, בעור הקרקפת, בקדמת החזה ובמרכז הגב בין השכמות...

דלקת עור סבוראית היא מצב שכיח באוכלוסייה וקשורה במקרים רבים בנטייה משפחתית. אחת הסיבות החשובות לתופעה היא יצירה והפרשת יתר של חלב שומני לאזורי העור שבהם יש כמות גדולה של בלוטות חלב בינהם הקרקפת בין הגבות צידי האף מרכז החזה בתי השחי והמפשעות. מניחים שסוג מסוים של פטרייה מתרבה על השומן של העור ומייצר חומרים המגרים את העור באותם אזורים. ברוב האנשים הדלקת הסבוראית נוטה להחמיר בחורף ולהשתפר בקיץ. יש המקשרים את ההחרפות במצב העור לתקופות של מתח."

במקרה של סבוריאה העור נראה מתקלף ומיובש. אלא שלא כך הוא, והדבר נובע לאו דווקא מיובש אלא מעודף שומן, וממה שהבנתי נפוץ אצל אנשים שסבלו מוקדם יותר בחייהם מעור שמן במיוחד.

גיליתי את הסבוריאה לפני כ-15 שנה. הגעתי לרופא העור, ועד מהרה הבנתי שסבוריאה זה עניין מאוד בעייתי מהבחינה שיש פה רגישות של העור. יש כאלה שקרם X יעשה להם טוב, ויש כאלה שלא. יתרה מזו, קרם שהיום עזר לי, יכול מחר לעשות רע כי הסבוריאה מתחסנת. לכן אני כל הזמן מחפשת מוצרים חדשים, שיתאימו לעורי ולא יגרו אותו.

בעת התקפה של הסבוריאה, אני עוברת מיד לטיפול ע"י משחה רפואית, ואז הגירוי עובר תוך כ-24 שעות. אבל מאותו רגע עליי להיזהר מאוד, שאם לא כן היא עלולה לחזור ובגדול.

הסבוריאה שלי  מתעוררת בד"כ לאחר שמסתיימת תקופת מתח נפשי, ומכיוון שאני לא חיה על אי בודד, יש בחיים השוטפים שלי, כבשלכם (אני מניחה), תקופות לא מעטות כאלה...

עכשיו אני נמצאת אחרי התקפה , ולכן מאוד נזהרת.

אחד הקרמים שרכשתי לאחרונה  לצורך הזנת העור בתקופה רגישה זו, הוא סבו מדיס קרם פנים של  חברת קמדיס.

מתוך אתר החברה:

סבו מדיס קרם פנים


דבר היצרן:


סבו מדיס קרם פנים- הינו קרם לחות טבעי, לעור פנים מעורב עד שמן המרגיע עור אדמומי מגורה וקשקשי. הקרם מכיל תמציות צמחים כמיצוי האינדיגופרה, ובנוסף מיצוי אצת למינריה וחומר פעיל מליקוריץ', העוזרים לטיפול והרגעת העור. הקרם מועשר בליפו פרוטאינים מחיטה, המסייעים לריכוך העור והרגעתו, וחומרים נוספים המווסתים את פעילות בלוטת החלב. מחיר לצרכן: 89.9 שקל (70 מ "ל).




הקרם כאמור מגיע בשפופרת בגודל  70 מ"ל, גודל מכובד בהחלט. צבע הקרם כחלחל, והוא די סמיך. אינו מכיל פראבנים, מה שתמיד טוב לעור סבוריאי שהוא בדרך כלל רגיש...

הקרם לפני המריחה על העור:




ברגע שמורחים את הקרם הוא נספג יחסית מהר וכמובן שמתמזג עם גוון העור.
תמונה: (תסלחו לי על התמונות. כפי שרואים יש לי הרבה מה ללמוד בתחום הצילום...)




לי הוא לא גרם לגירוי כלשהו, מובן שזה דבר מאוד אינדיבידואלי – כפי שנאמר לי לא פעם, לכל חומר בעולם יכולה להיות רגישות...אפילו לאלוורה...
אותי הוא משמש בהחלט בתקופה זו של אחרי התקפה, וייתכן שאמשיך להשתמש בו גם לאחר מכן.

כמו כן יש הרבה מבצעים על מוצרי החברה, ניתן להירשם באתר שלהם ולקבל עדכונים בזמן אמת. אני למשל קיבלתי היום עדכון על מבצע לחג בזה הנוסח:

המבצע תקף ברשתות:ניופארם, עדן טבע מרקט, שופרסל, אורגניק מרקט  ובבתי מרקחת וטבע פרטיים.  המבצע בתוקף עד  31/10/2012 או עד גמר המלאי , המוקדם מבינהם ט.ל.ח 
לפרטים נוספים: 1800-350-320 |    http://www.kamedis.com/he/ ;  

 גילוי נאות – מוצרים אלה איני מכירה מנסיוני האישי, יחד עם זה המבצע בהחלט נשמע שווה...


למי מכן שסובלת מסבוריאה, מה עובד עבורכן? אשמח לשמוע.

25 תגובות:

  1. נשמע שיש לי סבוריאה ובכלל לא ידעתי... יש לי עור אדום ומגורה ונוטה לקשקשים בצידי האף ובמצח. זה הופיע ממש לאחרונה. יש לי בעיית בצידי הפה ולאורך הסנטר ולכן קישרתי בין שתי התופעות אבל עכשיו אני מבינה שמדובר בשתי תופעות שונות... אני בהחלט אנסה את המוצר של קמדיס שניסית. האם ניתן למשוח אותו מתחת למייקאפ נוזלי?

    השבמחק
  2. לירז, אני בהחלט חושבת שמוצר זה יכול להתאים. הוא סופג עודפי שומן ולכן יכול להיות בסיס טוב. כמובן שכאי לפנות לחברה ולבקש דוגמיות.

    השבמחק
  3. אני לא סובלת מסבוראה ואני חייבת לציין שבהתחלה כשנכנסתי לפורום איפור וכמה בנות סיפרו על הסבוראה שלהן, תיארתי לי אותה באופן הרבה יותר "נוראי" ממה שהיא :D מצד שני, אני בטוחה שמדובר בתופעה מאוד מעצבנת ומתסכלת. בטח כשקשה למצוא מוצר שעושה את העבודה לטווח ארוך.
    אני תוהה אם יש טיפול הומיאופתי מוצלח לסבוריאה.. מסוג הדברים שדווקא נראה לי יתאים לעבוד איתם. 

    השבמחק
  4. הי מיטל! לפי נסיוני אין משהו שעובד לטווח ארוך. אולי הומיאופטי אבל...הבעיה שאנחנו משתמשים בכל כך הרבה דברים - קרם לחות...פריימר...מייקאפ...סומק...צלליות...וגם דברים כמו אבקת כביסה ומרכך...שמפו...לכל דבר יכולה להיות השפעה לכאן או לכאן. לכי תדעי מה מתוך כולם עושה טוב ומה עושה רע...

    השבמחק
  5. סבוריאה זה מכה :/ ובאמת צריך כל פעם לחפש אלטרנטיבות, ובעיקר לא להזניח את העור.
    הזמנתי מהאתר של קמדיס כמה דוגמיות של תרחיץ פנים וקרם פנים, אני מחכה שהסבוריאה תתפרץ כדי לבדוק אותם.

    השבמחק
  6. בהצלחה יקירה, אשמח לשמוע האם עזר!

    השבמחק
  7. הי!
    התגלגלתי לבלוג שלך במקרה ויש לנו כמה דברים משותפים - הגיל, האהבה החדשה לקוסמטיקה ואיפור, וגם הסבוראה..
    גם אני סובלת מסבוראה כבר שנים על שנים. הדבר היחיד שעוזר לי זה קרם סבוקלם שאותו אני מורחת כל ערב, ואם המצב מצריך יותר - אז גם בבוקר.
    בעזרת הקרם הזה אני ממש לא סובלת יותר! ממש פותר את הבעיה לגמרי!!
    אני חושבת שהוא מוצר מעולה וממליצה עליו בחום. את המוצר שהמלצת לא ניסיתי - טוב לדעת.
    בברכה אביגיל

    השבמחק
  8. התגלגלתי לבלוג שלך אבל לא במקרה.
    יש לנו סבוראה משותפת וחיפשתי קצת מידע..
    אצלי אבחנו סבוריאה לפני כמעט שנה ההתפרצות הראשונית היתה בקרקפת – התחלתי להשתמש בשמפו יעודי וגם במוצר אחר של קמדיס שמתאים לקרקפת בזמן הלילה.
    כבר כמה חודשים שדי רגוע, מדי פעם יש גירוד פה ושם, גם ירד לאזור הפנים טיפה בעיקר באזור האוזניים.
    אני משתמש באופן יום יומי בתכשירים גם אם לא מגרד, השאלה שלי היא האם זה נותן משהו זה מונע? או פשוט להשתמש רק מתי שהיא תתפרץ שוב (ואני משאר שהיא תתפרץ שוב), אשמח לשמוע מנסיונך.
    תודה

    השבמחק